Folosim cookies pentru a va oferi o experienta personalizata. Click aici pentru mai multe informatii despre cookies si modul lor de folosire.

Contractul cu clientul

CONTRACT  DE COMERCIALIZARE A PACHETULUI DE SERVICII DE CĂLĂTORIE

Nr. .......  din data de ...................


PĂRȚILE CONTRACTANTE

FAR AWAY  SRL, cu sediul în SAT BETFIA, COM.SÎNMARTIN,  NR.110, JUD.BIHOR, Înregistrat la  Registrul Comerțului cu număr J5/2920/2023, Cod Unic de Înregistrare Fiscală:  49131947, Cont bancar IBAN:  RO81 BTRL RONC RT0C P2968501 (RON), RO28 BTRL EURC RT0C P296 8501 (EURO), deschis la Banca TRANSILVANIA, sucursala  Oradea, pentru agenția de turism EVERSUN TRAVEL de tipul Agenție de Turism Organizatoare, ,Tel mobil: +40745 514 542; +40752 402 002 E-mail office@eversuntravel.ro / info@eversuntravel.ro,  Polița de asigurare privind protecția în caz de insolvență a agenției de turism organizatoare, Seria IF-I Nr.3985 emisă de către SC GERMAN ROMANIAN ASSURANCE SA, valabilă de la data de 22.12.2023 până la 21.12.2024, reprezentată prin COPIL CRISTINA / MERCE ALEXANDRA, în calitate de ADMINISTRATORI, numită în continuare Agenție de turism Organizatoare

ȘI

CĂLĂTOR / REPREZENTANT AL CĂLĂTORULUI

NUME:…………………...................................PRENUME:….....................................………………………………,ADRESĂ:……………………………………………………………........................................................................... CNP: …………………………................................., Telefon …………………….................................., 
E-mail :  ……………………………………............., 
denumit în continuare Călător, au convenit la încheierea prezentului Contract.

I.  DEFINIȚII
În sensul prezentei ordonanțe, termenii și expresiile de mai jos au următoarea semnificaţie:
1.1. Contractul -  reprezintă acordul de voință al parților cu privire la pachetul de servicii de călătorie, și este reprezentat de prezentul contract, de anexe și acte adiționale, de bon de comanadă, de confirmare de servicii, vouchere, de bilet de odihnă și/sau tratament și /sau excursie, din oferta standard EVERSUN TRAVEL, expusă în materiale de prezentare sau pe site, precum și de orice alt înscris anexat prezentului contract și documentele de plată și de călătorie, toate acestea făcând parte integrală din prezentul contract;
1.2. Agenție de turism organizatoare - operator economic, deținător al unei licențe de turism valabilă, emisă în condițiile legii, care desfasoară activitatea de organizare a pachetului de servicii de călătorie, care reprezintă obiectul prezentului contract;
1.3. Agenție de turism intermediară - operator economic, deținător al unei licențe de turism valabilă, emisă în condițiile legii, care desfasoară activitatea de intermediere, acționând în numele și pe seama Agenției de turism organizatoare în relația cu Călătorul;
1.4. Călător - orice peroană care cumpără sau se angajează să cumpere pachetul de servicii de călătorie (contractantul principal) sau orice altă peroană în numele căreia contractantul principal, se angajează să cumpere pachetul de servicii de călătorie (ceilalți beneficiari);
1.5. Pachet de servicii de călătorie - combinația prestabilită a cel puțin două din următoarele elemente, în cazul în care aceste servicii sunt vândute sau oferite spre vânzare la un preț total și depășesc 24 de ore sau includ cazare de noapte a) Transport, b) Cazare, C) Închirieri de autoturisme, d) Alte servicii turistice, care nu sunt subsidiare transportului, cazării sau închirierii de autoturisme și care reprezintă o parte semnificativă a pachetului de servicii;
1.6. Voucher - document emis de agenția de turism organizatoare, cu scopul de a fi folosit la cazare, alimentație, excursii, precum orice alte servicii turistice incluse în pachetul de servicii de călătorie;

II .  OBIECTUL CONTRACTULUI
1.1. Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenție  a pachetului de servicii de călătorie în scris în voucher, bilet de odihnă, tratament, bilet de excursie sau alt înscris anexat prezentului contract (programul excursiei) și eliberarea documentelor de plată și călătorie, în sensul prevăzut de art.3 din OG 2/2018, privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate.
1.2. Tipurile de pachete puse la dispoziție de către Agenție sunt următoarele :
(a) Pachet dinamic - care reprezintă o combinație între transport și cazare, alcătuite la cerința călătorului, particularizat în funcție de dorințele acestuia ;
(b) Pachet de vacanță - care reprezintă o combinație între transport și cazare, prestabilite de organizator ;
1.3. Prezentul contract a fost încheiat ulterior prezentării de către Agenție călătorului a tuturor informațiilor precontractuale impuse de OG 2/2018, privind pachetele de servicii de călătorie și servicii de călătorie asociate, informații despre care Călătorul a luat la cunostință și cu care a fost de acord anterior semnării prezentului contract.
1.4. Rezumatul contractului:

Denumirea programului turistic  
Perioada  
Unitate de cazare  (Hotel  /  Pensiune)
Tip camere (single, dublă, triplă, apartament)  
Servicii masă   

Transport
Număr de persoane  
Prețul total al serviciilor contractate  

1
Avans
Data
             
2 Avans Data
3 Rest plat Data

Serviciile vor fi furnizare Călătorului ca parte a unui grup. Numărul minim de persoane necesar pentru constituirea grupului și la care s-au calculat tarifele, este indicat în programul excursiei, anexat la prezentul contract. Termen limită de constituire a 
grupului este de 20 de zile înainte de începerea executării pachetului pentru călătoriile care durează mai mult de șase zile, 7 zile înainte de începerea executării pachetului pentru călătoriile care dureaza între două și șase zile, respective 48 de ore înainte de începerea executării pachetului în cazul călătoriilor care durează mai puțin de două zile.

III.  ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI
3.1. Contractul se încheie, după caz, în oricare din următoarele situații:
(a) în momentul semnării lui de către Călător sau prin acceptarea condițiilor contractuale de servicii de călătorie, inclusiv în cazul celor achiziționate la distanță prin mijloace electronice. În cazul pachetelor de servicii de călătorie achiziționate la distanță, se consideră acceptare a condițiilor contractuale următorele:
- Exprimarea acordului călătorului prin transmiterea către Agenție a unui mesaj electronic (e-mail, fax, etc) de pe adresa de e-mail declarată de călător ca adresă de corespondență și contact.
- Exprimarea acordului prin achitarea de către Călător a contravalorii pachetului de servicii de călătorie în baza facturii emisă de către Agenție.
(b) în momentul în care Călătorul primește confirmarea scrisă a rezervării de la Agenția de Turism Organizatoare, este responsabilitatea Agenției care intermediază pachetul de călătorie de a informa Călătorul prin orice mijloace convenite în scris cu acesta (telefon, sms, email, fax etc.) dacă rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei rezervări de pachet de servicii de călătorie, Agenția poate solicita un avans de până la 50% din prețul pachetului sau plata integrală a contravalorii pachetului, în funcție de data la care Călătorul solicită serviciile.
(c) în momentul eliberării documentelor de călătorie (voucher, bilet de odihnă și/sau tratament, bilet de excursie etc.), inclusiv în format electronic, în cazul în care pachetele de servicii de călătorie fac parte din oferta standard a agenției de turism sau există deja confirmarea de rezervare din partea altor prestatori.
3.2.  În cazul contractelor negociate în afara spațiilor comerciale, astfel cum sunt definite la art. 2 pct. 8 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 157/2015, se furnizează Călătorului un exemplar sau confirmarea contractului privind pachetul de servicii de călătorie pe suport hârtie sau, în cazul în care călătorul este de acord, pe un alt suport durabil.
3.3.  Conform Regulamentului (UE) 2016/679, cu privire la Protecția datelor cu caracter personal, este necesar ca titularul de contract să dea o “Declarație de consimțământ, privind preluarea datelor personale”, din Anexa 2.
3.4.  Contractul încetează de drept odată cu finalizarea prestării efective a pachetului de servicii de călătorie înscris în documentele de călătorie.

IV.  PREȚUL CONTRACTULUI ȘI MODALITĂTI DE PLATĂ
4.1. Prețul contractului este de ……….EURO/RON și se compune din costul serviciilor de călătorie efective, comisionul Agenției și TVA. Dacă prețul nu este specificat în prezentul contract, atunci acesta este specificat în bonul de comandă (dacă există), alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte înscrisuri puse la dispoziție călătorului, site-ul agenției, alte mijloace de comunicare electronică și/sau pe factură.
4.2. Modalități de plată:
4.2.1. La încheierea contractului se percepe un avans de 20%; 30%; 40% sau 50% din prețul stabilit sau, după caz, plata integrală a contravalorii pachetului de servicii de călătorie.
S-a achitat un avans de: ………….EURO/RON  iar plata finală se va face până la data de: …………………..
4.2.2. În cazul în care la încheierea contractului s-a perceput un avans, plata finală se va face până cel tarziu cu 31 de zile calendaristice înainte de data plecării ;
În situația în care, Călătorul solicită servicii de călătorie suplimentare la programele din oferta standard, care necesită confirmare din partea prestatorilor, plata acestora se va face conform termenelor de plată comunicate de Agenția de Turism Oraganizatoare în scris sau alte mijloace de comunicare;
4.3.  Plata serviciilor de călătorie aferente contractului se poate efectua într-o singură monedă, în valuta specificată în contract EURO sau echivalentul în RON de la cursul de vânzare spot, comunicat de Banca Transilvania în ziua efectuării plățiii +2 % factorul de risc valutar.

V.  DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE AGENȚIEI
5.1.  Agenția se obligă să furnizeze Călătorului un bon de comandă, numai în situația solicitării unor pachete de servicii de călătorie care nu fac parte din oferta proprie/standard a Agenției de turism și care necesită confirmarea rezervării din partea altor prestatori. În cazul solicitării unor pachete de servicii de călătorie care se regăsesc în oferta proprie a Agenției de turism  sau în cazul în care există deja confirmare asupra rezervării din partea altor prestatori, Agenția de turism  poate furniza turistului un bon de comandă, dacă consideră necesar.
5.2.  Înainte de începerea executării pachetului, Agenția de turism are dreptul să modifice în mod unilateral alte clauze ale contractului privind pachetul de servicii de călătorie decât cele legate de preț, dacă aceste modificări sunt nesemnificative și să îl informeze pe Călător cu privire la modificare într-un mod clar, inteligibil și bine evidențiat, pe un suport durabil, cu cel puțin 24 de ore înainte de data începerii călătoriei. În cazul în care Agenția de Turism  este nevoită să modifice una dintre prevederile esențiale ale contractului (majorarea prețului cu mai mult de 8%, neindeplinirea cerințelor speciale ale turistului, principalele caracteristici ale serviciilor de călătorie, modificarea locului de cazare, etc), aceasta are obligația să informeze Călătorul cu cel putin 20 de zile înainte de data plecării.
5.3.  În cazul achiziționării unui pachet de servicii de călătorie având în componență și asigurarea transportului pe cale aeriană, transportatorul aerian, fără a cere acordul Agenției de turism organizatoare care derulează programul de călătorie, are dreptul de a modifica orele de zbor.
5.4.  În situația achiziționării unui produs de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica, din motive ce țin de siguranța navigării, numărul cabinei și locația acesteia pe punți (o punte inferioară, una superioară, mai spre pupa sau spre prova etc.), doar cu o cabină de aceeași categorie ca cea rezervată inițial, caz în care Călătorul nu va fi despăgubit în niciun mod având în vedere că este vorba de același tip de cabină ca și cel rezervat. În mod similar, în cazul în care transportul are loc cu autocarul, transportatorul poarte modifica, din motive ce țin de siguranța pasagerilor prezenți la bord, locul rezervat initial de Călător, cu un alt loc din aceeași categorie, caz în care Călătorul nu va fi despăgubit în niciun mod.
5.5.  După încheierea contractului, Agenția de Turism Organizatoare poate modifica prețul contractului în sensul majorării sau micșorării, după caz, arătând totodata modul de calcul al majorărilor sau micșorărilor de preț ale contractului și numai dacă modificarea este o consecință directă a schimbărilor legate de cel puțin unul dintre următoarele aspecte:
(a) prețul transportului de pasageri care rezultă din costul carburanților sau al altor surse de energie;
(b) nivelul taxelor sau al comisioanelor aplicabile serviciilor de călătorie incluse în contract, impuse de părți terțe care nu sunt direct implicate în executarea pachetului, inclusiv taxele turistice, taxele de aterizare sau comisionele de îmbarcare sau debarcare în porturi și aeroporturi;
(c) cursul de schimb relevant pentru pachetul respectiv.
Creșterea de preț va fi notificată călătorului, în clar și inteligibil, notificarea fiind însoțită de o justificare a creșterii respective și de un calcul, pe suport durabil, cu cel puțin 20 de zile înainte de începerea executării pachetului.
În cazul unei reduceri de preț, Agenția de Turism Organizatoareare are dreptul să deducă cheltuielile administrative efective din rambursarea datorată călătorului. La cererea călătorului, Agenția de turism organizatoare va prezenta dovezi ale cheltuielilor administrative respective.
5.6.  Agenția de turism Organizatoare este răspunzatoare pentru executarea corespunzătoare a tuturor serviciilor de călătorie incluse în contract.
5.7.  În cazul în care, după începerea executării pachetului, o parte semnificativă din serviciile de călătorie prevăzute în contract nu poate fi executată astfel cum s-a convenit în contract, Agenția de Turism Organizatoare oferă, fără costuri suplimentare pentru Călător, servicii alternative corespunzătoare în vederea continuării derulării pachetului, pe cât posibil echivalente sau de mai bună calitate decât cele specificate în contract, inclusiv în cazul în care întoarcerea Călătorului la locul de plecare nu este asigurată astfel cum s-a convenit.
5.8.  În cazul în care serviciile alternative propuse, conform art. 4.7, au drept consecință un pachet de o calitate mai scăzută decât cea specificată în prezentul Contract, Agenția de Turism Organizatoare acordă Călătorului o reducere adecvată a prețului.
5.9.  Călătorul poate respinge serviciile alternative propuse conform art. 4.7, doar în cazul în care acestea nu sunt comparabile cu ceea ce s-a convenit în contract sau reducerea de preț acordată este inadecvată.
5.10.  În cazul în care neconformitatea afectează în mod substanțial executarea pachetului, iar Agenția de Turism Organizatoare a omis să o remedieze într-un termen rezonabil, călătorul poate înceta contractul fără plata unei penalități de încetare și, după caz, poate să ceară, reducerea prețului și/sau despăgubiri.
5.11.  Dacă este imposibil să se furnizeze servicii alternative sau Călătorul respinge serviciile alternative propuse, Călătorul are dreptul, după caz, la reducerea prețului și/sau la despăgubiri, fără a înceta contractul de servicii privind pachetul de călătorie.
5.12.  Dacă pachetul include transportul de pasageri, Agenția de turism Organizatoare asigură de asemenea, în cazurile prevăzute la art. 4.10 si 4.11, repatrierea călătorului cu transport echivalent, fără întarzieri nejustificate și fără costuri suplimentare pentru Călător.
5.13.  În măsura în care este imposibil să se asigure întoarcerea Călătorului astfel cum s-a convenit în contract din cauza unor circumstanțe inevitabile și extraordinare, Agenția de Turism Organizatoare suportă costul cazării necesare, pe cât posibil de categorie echivalentă, pentru o perioadă care nu depășeste trei nopți pe călător. Dacă în legislația specifică privind drepturile pasagerilor, sunt prevăzute perioade mai lungi aplicabile mijloacelor de transport relevante pentru întoarcerea călătorului, se aplică perioadele respective.
5.14.  Limitarea costurilor prevazute la art. 4.13 nu se aplică persoanelor cu mobilitate redusă, astfel cum sunt definite la art. 2 lit. (a) din Regulamentul (CE) nr.1.107/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 5 iulie 2006 privind drepturile persoanelor cu handicap și ale persoanelor cu mobilitate redusă pe durata călătoriei pe calea aerului, și însoțitorilor acestora.
5.15.  Limitarea costurilor prevazute la art. 4.13 nu se aplică femeilor însărcinate și minorilor neînsoțiți și nici persoanelor care au nevoie de asistență medicală specială, cu condiția ca Agenția de turism Organizatoare să fi fost informată cu privire la nevoile speciale ale acestora cu cel putin 48 de ore înainte de începerea executării pachetului.
5.16. Agenția de Turism Organizatoare are obligația să furnizeze în scris Călătorului sau prin orice mijloace de comunicare electronice convenite în scris cu Călătorul (e-mail, fax, sms etc.), cu 5 zile înainte de data plecării, următoarele informații: (a) orarele, locurile escalelor și legăturile, precum și, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de Călător în fiecare dintre mijloacele de transport incluse; (b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon și de fax, adresele de e-mail ale reprezentantei locale a Agenției de Turism Organizatoare ori, în lipsa acestora, un număr de apel de urgență care să îi permită contactarea Agenției de Turism Organizatoare; (c) pentru călătoriile minorilor neînsoțiți de părinți, informații care să permită părinților stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului; (d) obligațiile Călătorului prevăzute la pct. 5.11, 5.12 si 5.14.
5.17.  Agenția de Turism Organizatoare parte în contract este obligată să acorde prompt asistență Călătorului aflat în dificultate, în cazul situațiilor de forță majoră sau al unui eveniment pe care nici Agenția de turism Organizatoare, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu il puteau prevedea sau evita.

VI.  DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE CĂLĂTORULUI
6.1.  În cazul în care călătorul nu poate să participe la călătoria turistică independent de motivele care stau la baza imposibilității de participare, acesta poate să transfere contractul unei terțe persoane care îndeplinește toate condițiile aplicabile pachetului de servicii de călătorie contractat, cu obligația de a anunța în scris Agenția de Turism cu cel puțin 7 zile înaintea datei de începere a executării contractului. În acest caz, între călătorul care nu poate participa la călătoria turistică contractata (cedentul), terța persoană (cesionarul) și Agenția de turism Organizatoare (debitor cedat) urmează a se încheia un contract de cesiune cu privire la pachetul de servicii de călătorie contractate și cesionate. Responsabilitatea încheierii contractului de cesiune revine, după caz, fie cedentului, fie cesionarului, și niciodată Organizatorului (debitorului cedat). Călătorul care cedează pachetul de servicii, precum și cesionarul sunt responsabili în mod solidar la plata prețului călătoriei (soldului), a tuturor comisioanelor, tarifelor și a eventualelor costuri suplimentare generate de acest transfer.
6.2. În cazul sejururilor de odihnă și/sau de tratament cu locul de desfăsurare în România, călătorul are obligația să respecte următorul program de acordare a serviciilor: cazarea se face, de regulă, la ora 18,00 a zilei de intrare și se termină, de regulă, la ora 12:00 a zilei de ieșire înscrise pe documentele de călătorie (voucher, bilet de odihnă și/sau tratament, bilet de excursie etc.). Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spațiilor de cazare până cel târziu la orele specificate mai sus cad în sarcina exclusivă a călătorului.
6.3. În cazul în care, înainte de începerea executării pachetului, Agenția de Turism Organizatoare este constrânsă să modifice semnificativ oricare dintre principalele caracteristici ale serviciilor de călătorie prevăzute la art. 5 alin (1) lit. a) din OG nr. 2/2018 sau nu poate onora cerințele speciale ale Călătorului pe care Agenția le-a acceptat sau propune să mărească prețul pachetului cu mai mult de 8% în situațiile prevăzute la art. 4.5 de mai sus, Călătorul are posibilitatea ca, în termenul rezonabil specificat de Agenție, să accepte modificarea propusă sau să înceteze contractul fără a plăti vreo penalitate de încetare. Se consideră a fi modificare semnificativă inclusiv schimbarea locului de cazare, caz în care se va oferi Călătorului cea mai apropiată variantă din locația respectivă de o calitate echivalentă sau superioară.
6.4.  În cazul în care încetează contractul, Călătorul poate accepta un alt pachet, atunci când acesta este oferit de Agentța de Turism Organizatoare, dacă este posibil, de o calitate echivalentă sau superioară.
6.5.  În cazul în care modificările aduse contractului prevăzute la 5.3 sau pachetului prevăzute la 5.4 au drept consecință scăderea calității sau a costului pachetului, Călătorul are dreptul la o reducere corespunzătoare a prețului.
6.6.  Agenția informează Călătorul, fără întârzieri nejustificate și într-un mod clar, inteligibil și bine evidențiat, pe un suport durabil, cu privire la:
a) modificările propuse prevăzute la art. 5.3 și 5.4 de mai sus și, după caz, și în conformitate cu art. 5.5 de mai sus, impactul acestora asupra prețului pachetului;
b) un termen rezonabil în care călătorul trebuie să informeze Agenția cu privire la decizia sa în temeiul art. 5.3 de mai sus;
c) consecințele lipsei reacției Călătorului în termenul prevazut la lit. b), cu respectarea prevederile legale în vigoare;
d) după caz, pachetul de substituție oferit și prețul acestuia.
6.7.  În cazul în care Călătorul decide să participe la călătoria asupra căreia s-au operat modificări în condițiile art. 5.3 de mai sus, se consideră că toate modificările au fost acceptate și Călătorul nu poate solicita despăgubiri ulterioare datorate modificărilor de acest tip.
6.8.  În cazul în care contractul este încetat în temeiul art. 5.3 de mai sus și Călătorul nu acceptă un alt pachet, Agenția de Turism Organizatoare rambursează toate plățile efectuate de către sau pe seama Călătorului, fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data încetării contractului, cu respectarea prevederilor art. 15 alin. (2)-(6) din OG nr. 2/2018.
6.9.  Călătorul are dreptul să denunțe unilateral Contractul, în orice moment, înainte de începerea executării pachetului, caz în care este obligat să despăgubească Agenția de Turism Organizatoare pentru prejudiciul creat acesteia, conform prevederilor capitolului 6.
6.10.  În cazul în care Călătorul alege să se mute la un alt hotel decât cel contractat inițial și achitat, responsabilitatea financiară a renunțării îi aparține. Agenția de Turism Oraganizatoare va rezolva cerințele Călătorului în limita posibilităților, eventualele diferențe de preț urmând a fi suportate de către Călător. Dacă Călătorul solicită nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea/denunțarea unilaterală a contractului, cu aplicarea penalităților prevăzute la capitolul 6 la momentul respectiv și încheierea unui nou contract.
6.11.  Călătorul este obligat să achite la recepția unității hoteliere taxa de stațiune, taxa de salubritate, precum și alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenție.
6.12.  Călătorul este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere actele sale de identitate, precum și documentul de călătorie eliberat de Agenție (voucher, bilet de odihnă și/sau de tratament etc.), în vederea acordării serviciilor de călătorie. În cazul în care Călătorul beneficiază de bilete de odihnă și tratament, este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie și dovada plății contribuțiilor pentru asigurări sociale, la zi.
6.13.  Călătorul ia la cunostință că serviciile pe care le achiziționează fără ca acestea să facă parte din contractul cu Agenția sunt în strictă responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislația tării de destinație, iar agenția de turism organizatoare nu are nicio responsabilitate asupra prestațiilor în cauză.
6.14.  Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către Călător a unor formalități suplimentare (de exemplu, călătoria împreună cu minori, situația în care numele Călătorului este schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei etc.), acesta are obligația de a îndeplini toate cerințele legale. Pentru o informare optimă, Agenția de Turism Organizatoare recomandă și consultarea site-ului Politiei de Frontiera (www.politiadefrontiera.ro)  și al Ministerului Afacerilor Externe (www.mae.ro/travel-conditions). În cazul în care Călătorul nu iși respectă obligația de a se informa cu privire la formalitățile suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei care nu sunt în sarcina Agenției (de exemplu, în cazul călătoriei cu minori, împuternicire din partea părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl însoțeste sau orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind exemplificativă), Agenția de Turism  este exonerată de orice răspundere în cazul imposibilității efectuării călătoriei.
6.15.  Agenția de Turism recomandă turiștilor contactarea acesteia cu 24 de ore înainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc de îmbarcare etc.).
6.16. În cazul în care o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de turiști (călători), condițiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost achitate serviciile.
6.17. Călătorul este obligat să folosească mijloacele de transport, camera de hotel și bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar și potrivit destinației lor. Agenția de Turism  nu se face vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de Călător ca urmare a nerespectării acestui alineat.
6.18. Călătorul are obligația să respecte locul, data și ora plecării atât la dus, cât și la întors, precum și locurile, datele și orele stabilite pe parcursul programului de călătorie contractat. Toate cheltuielile și daunele produse ca urmare a nerespectării de către Călător a prevederilor privind locurile de întâlnire și orarele vor fi suportate de către acesta.
6.19.  În cazul în care Călătorul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii de călătoriei ce refuză să se mai întoarca în România și autoritățile din țara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, Călătorul respectiv are obligația de a suporta toate aceste cheltuieli.
6.20. Călătorul are următoarele obligații: (a) să se asigure că documentele de călătorie, CARTEA DE IDENTITATE SAU PAȘAPORTUL, nu prezintă urme de deterioare a elementelor de siguranță și sunt valabile în conformitate cu condițiile de călătorie specifice țării/țărilor de destinație, condiții care pot fi consultate pe site-ul Ministerului de Externe www.mae.ro/travel-conditions  (b) îndeplinește toate cerințele de viză, vamă, sănătate ale autorităților din țara (țările) în care călătoreste și să nu încalce legile statului (statelor) pe al cărui teritoriu călătorește; (c) să respecte programul (orarul) de călătorie, precum și orele de îmbarcare, după caz.

VII.  RENUNȚĂRI, ÎNCETĂRI, PENALIZĂRI
7.1.  Călătorul poate înceta Contractul în orice moment, înainte de începerea executării pachetului. În cazul în care Călătorul renunță din vina sa la pachetul de servicii de călătorie care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenției penalizări după cum urmează:
(a) 30% din pretul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face cu mai mult de 60 de zile calendaristice înainte de începerea executării pachetului (data plecării);
(b) 50% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face în intervalul de 60-31 zile înainte de începerea executării pachetului (data plecării);
(c) 100% din prețul pachetului de servicii dacă renunțarea se face cu mai puțin de 31 de zile înainte de începerea executării pachetului (data plecării) sau nu se prezintă la program.
(d) 100% din prețul pachetului de servicii, în cazul în care Călătorul a achiziționat pachetul de servicii de călătorie din cadrul programului special de tip Early Booking, indiferent de data la care Călătorul solicită renunțarea.
7.2.  În cazul în care călătorul care a contractat un pachet de servicii de călătorie cu Agenția de Turism Organizatoare și a achitat un avans nu se prezintă în termenul comunicat în scris în prezentul contract, pentru a achita ratele aferente sau restul de plată, contractul se consideră reziliat de drept, iar Agenția de Turism Organizatoare are dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul călătorului cu reținerea penalizărilor prevăzute la pct. 6.1.
7.3.  Pentru biletele de odihnă și/sau de tratament cumpărate prin organizații sindicale, Agenția va face restituiri numai în baza cererilor de renunțare contrasemnate și stampilate de reprezentantul organizației sindicale.
7.4.  În cazul în care o Ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, călătorului i se vor reține toate taxele datorate de Agenția de Turism, prestatorilor direcți, precum și cheltuielile de operare proprii acesteia.
7.5.  Penalizările echivalente cu cele indicate la pct. 6.1 lit. (c) sau (d) se aplică și în cazul în care Călătorul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinație, dacă nu poate pleca în călătorie pentru ca documentele personale necesare în vederea efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriului țării, din alte motive ce țin de persoana acestuia.
7.6. Călătorul trebuie să depună în scris cererea de renunțare la pachetul de servicii de călătorie la Agenția la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunțare nu este luată în considerare.
7.7.  Călătorul are dreptul să înceteze contractul înainte de începerea executării pachetului, fără a plăti vreo penalitate de încetare, în cazul unor circumstanțe inevitabile și extraordinare care se produc la locul de destinație sau în vecinătatea imediată a acestuia și care afectează în mod semnificativ executarea pachetului sau care afectează semnificativ transportul pasagerilor la destinație. În acest caz, Călătorul are dreptul la o rambursare completă a oricărei plăți efecutate pentru pachet, dar nu are dreptul la vreo despăgubire suplimentară, dar nu mai devreme de 14 zile de la încetarea contractului.
7.8.  Călătorul are dreptul să transfere prezentul contract unei persoane care îndeplineste toate condițiile aplicabile acestuia, cu notificarea Agenției de Turism cu cel puțin 7 zile înainte de începerea executării pachetului și cu obligația de a suporta costurile efective cu acest transfer.
7.9. Agenția de Turism Organizatoare poate înceta unilateral contractul privind pachetul de servicii de călătorie și poate oferi Călătorului rambursarea completă a tuturor plăților efectuate pentru pachet într-un termen de 14 zile de la încetarea contractului, dar nu este răspunzătoare pentru plata unor despăgubiri suplimentare, în unul dintre următoarele cazuri:
a) numărul de persoane înscrise pentru participarea la pachetul respectiv este mai mic decât numărul minim stabilit în contract sau în programul pachetului respectiv atașat la prezentul contract, iar agenția îl înstiințează pe Călător cu privire la încetarea contractului în termenul stabilit în contract, dar nu mai târziu de:
(i) 20 de zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează mai mult de șase zile;
(ii) 7 (sapte) zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează între două și șase zile;
(iii) 48 de ore înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează mai puțin de două zile;
b) agenția nu poate executa contractul din cauza unor circumstanțe inevitabile și extraordinare și înștiințează Călătorul cu privire la încetarea contractului, fără întârziere și înainte de începerea executării pachetului;
7.10.  Agenția de Turism Organizatoare nu răspunde în situații de grevă, conflicte politice și de război, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou international, precum și în cazul în care companiile aeriene stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situații care nu sunt imputabile niciunei părti se consideră situatți de forță majoră și exonerează de răspundere Agenția de Turism Organizatoare.
7.11. Agenția are dreptul să rezilieze unilateral prezentul Contract, cu notificarea prealabilă a Călătorului, fără intervenția instanțelor de judecată, dacă executarea călătoriei este împiedicată de către Călător. Prin “împiedicarea de către Călător a executării călătoriei” se înțelege orice acțiune sau inacțiune din partea Călătorului care este în contradicție cu ordinea publică din România, bunele moravuri și normele de conviețuire socială. În cazul unor astfel de acțiuni sau inacțiuni din partea Călătorului, Agenția de Turism Organizatoare are dreptul la daune interese, reprezentând câștigul nerealizat ca urmare a încetării prezentului Contract.
7.12. Toate sumele menționate la pct. 6.1, 6.2, 6.4, 6.5 si 6.11 se vor reține de către Agenția de Turism Organizatoare din avansul sau prețul total al pachetului de servicii de călătorie achitat de Călător, fără a fi necesară intervenția instanțelor de judecată.

VIII.  RECLAMAȚII, DESPĂGUBIRI
8.1.  În cazul în care, Călătorul constată o neconformitate pe parcursul executării serviciilor de călătorie, acesta are obligația de a întocmi o sesizare în scris la fața locului, clar și explicit, cu privire la deficiențele constatate, legate de realizarea pachetului de servicii de călătorie contractat, ce se va transmite prompt atât reprezentantului Agenției de Turism , cât și prestatorului de servicii de călătorie (conducerii hotelului, restaurantului, transportatorilor locali, reprezentanților locali ai agenției de turism organizatoare). Datele de contact ale Agenției de Turism Organizatoare: EVERSUN TRAVEL, Telefon: +4 0745 514 542; +4 0752 402 002 E-mail: office@eversuntravel.ro / info@eversuntravel.ro
8.2.  Atât Agenția de Turism Organizatoare, cât și furnizorii de servicii de călătorie  vor acționa imediat pentru soluționarea sesizării și remedierea neconformității, cu excepția unuia dintre următoarele cazuri:
(a) neconformitatea nu poate fi remediată;
(b) remedierea implică cheltuieli disproporționate, ținând cont de anvengura neconformității și de valoarea serviciilor de călătorie afectate, fără a aduce atingere acestor excepții. În cazul în care Agenția de Turism Organizatoare nu remediază neconformitatea într-un termen rezonabil stabilit de Călător, Călătorul poate face el însuși acest lucru și poate solicita rambursarea cheltuielilor necesare.
 Călătorul nu trebuie să specifice un termen dacă Agenția refuză să remedieze neconformitatea sau dacă este necesară o remediere imediată;
8.3.  În cazul în care sesizarea nu este soluționată sau este soluționată parțial, Călătorul va depune la sediul Agenției de Turism  o reclamație în scris, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenția de Turism Organizatoare urmând ca, în termen de 30 de zile calendaristice, să comunice turistului despăgubirile care i se cuvin, după caz.
8.4.  Călătorul beneficiază de o reducere corespunzătoare a prețului pentru orice perioadă în care a existat o neconformitate, cu excepția cazului în care Agenția de Turism Organizatoare dovedește că neconformitatea este imputabilă Călătorului.
8.5.  Călătorul are dreptul să primească despăgubiri adecvate din partea Agenției de Turism Organizatoare pentru orice daune pe care le suferă ca urmare a unei neconformități.
8.6.  Agenția de Turism Organizatoare va acorda despăgubiri în funcție de gradul de nerespectare a obligațiilor din contract și de limitele impuse de furnizorul serviciului de călătorie, cu excepția cazului în care Agenția de Turism Organizatoare dovedește că neconformitatea apare într-una dintre următoarele situații:
(i) este imputabila Călătorului;
(ii) este imputabilă unei părți terțe care nu are legatură cu furnizarea serviciilor de călătorie incluse în contractul privind pachetul de servicii de călătorie și este imprevizibilă sau inevitabilă;
(iii) este cauzată de circumstanțe inevitabile și extraordinare ;
Despăgubirea nu poate depăși în nici un caz prețul pachetului de călătorie, cu excepția vătămărilor corporale sau daunelor provocate intenționat sau din neglijența sau a limitelor despăgubirilor fixate prin convențiile internaționale aplicabile.
8.7.  Pentru serviciile de călătorie asociate sau a oricărei oferte corespunzătoare, Agenția de Turism Organizatoare informează Călătorul că acesta nu va beneficia de nici unul dintre drepturile care se aplică exclusiv pachetelor de călătorie, fiecare furnizor de servicii fiind unicul răspunzător pentru executarea corespunzătoare a contractului referitor la serviciile sale. În cazul în care serviciul de călătorie asociat nu este efectuat ca urmare a insolvenței serviciului de călătorie, Călătorul are dreptul la rambursarea tuturor plăților efectuate cu acesta.
8.8.  Despăgubirile sau reducerile prețului acordate în temeiul prezentului Contract și despăgubirile sau reducerile de preț acordate în temeiul regulamentelor și convențiilor internaționale aplicabile se deduc unele din altele pentru a evita supracompensarea.
8.9.  În cazul în care Călătorul a provocat o situație de dificultate în mod intenționat sau din propria neglijență care a necesitat acordarea de asistență adecvată Călătorului aflat în dificultate, Agenția de Turism Organizatoare are dreptul la recuperarea costurilor efective suportate de la Călător. 

IX.  ASIGURĂRI
9.1.  Călătorul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere și/sau a sumelor achitate de acesta, în cazul insolvabilității sau falimentului Agentiei EVERSUN TRAVEL, pentru pachetele de servicii de călătorie în care EVERSUN TRAVEL are calitatea de Agenție de Turism Organizatoare, la Societatea de Asigurare SC GERMAN ROMANIAN ASSURANCE SA, STR.EMIL GARLEANU, Nr.11,BL.A8, SC.2, ET.5, AP.49 Sector 3, București, România, Telefon 004 021 321 74 28, Fax 004 021 320 20 16, office@gerroma.ro. Polița de asigurare privind protecția în caz de insolvență a agenției de turism organizatoare cu Seria IF-I Nr. 3985 este valabilă de la data de 22.12.2023 până la 21.12.2024. Polița este afisată și pe site-ul agenției: WWW.EVERSUNTRAVEL.RO
9.2.  Constatarea și evaluarea daunelor; Stabilirea și plata despăgubirilor
9.2.1.  În cazul producerii evenimentului asigurat, Călătorul va solicita Agenției de Turism Organizatoare, anterior depunerii cererii de despăgubire, un document prin care acesta să ateste faptul că nu a fost, nu este și nu va fi în măsura să execute obligațiile aferente contractului privind pachetul de servicii de călătorie sau serviciul de călătorie asociat.
9.2.2.  În termen de maxim 45 (patruzecisicincizile) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, Călătorul are obligația de a transmite SC GERMAN ROMANIAN ASSURANCE SA, cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.
Documentele justificative constau, în principal, în:
a)  contractul privind pachetul de servicii călătorie sau serviciul de călătorie asociat;
b) fotocopiile documentelor de plată aferente contractului privind pachetele de servicii de călătorie sau serviciile de călătorie asociate (chitanțe, ordine de plată etc);
c) fotocopiile de pe documentele de transport și cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere;
d) documentul prin care Agenția de Turism Organizatoare să ateste faptul că nu a fost, nu este și nu va fi în măsură să execute obligațiile aferente contractului privind pachetul de servicii călătorie sau serviciul de călătorie asociat, menționat la art. 8.2.1.
9.2.3.  Despăgubirea aferentă fiecărui contract privind pachetul de servicii călătorie sau serviciul de călătorie asociat nu poate depăşi cuantumul sumelor achitate, precum şi contravaloarea cheltuielilor de repatriere.
9.2.4.  Despăgubirea aferenta prezentei Polițe va fi plătită:
- Călătorilor care justifică dreptul la plata acesteia și care au depus cerere de despăgubire în termenul mentionat la art. 8.2.2.
- în limita sumei asigurate mentionată în Polița cu Seria IF-I Nr. 3985
-în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de către SC GERMAN ROMANIAN ASSURANCE SA. a documentelor justificative pentru toți Călătorii, dar nu mai devreme de expirarea termenului de depunere menționat la art. 8.2.2.
9.2.5. În cazul în care cuantumul prejudiciilor depăşeşte, la data producerii evenimentului asigurat, suma asigurată stabilită prin prezenta Poliță, indiferent de numărul Călătorilor, despăgubirile se acordă, în limita acestei sume, fiecărui Călător, proporțional cu raportul dintre suma asigurată stabilită prin prezenta Poliță și totalul cuantumului prejudiciilor.
9.2.6. Despăgubirea se plătește în moneda în care Călătorul a achitat contractul privind pachetul de servicii de călătorie sau serviciul de călătorie asociat. Orice transformare de curs valutar se va face la cursul de referinţă BNR din ziua producerii evenimentului asigurat.
9.2.7.  În cazul în care după plata despăgubirii Agenția de Turism Organizatoare execută obligațiile aferente contractului privind pachetul de servicii călătorie sau serviciul de călătorie asociat și/sau returnează sumele achitate și/sau cheltuielile de repatriere către călător, călătorul are obligația de a restitui SC GERMAN ROMANIAN ASSURANCE SA despăgubirea primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare.
9.3.  Facultativ, calatorul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţă care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii medicale la destinaţie ori a unei asigurări storno sau altor tipuri de asigurări de călătorie. Agenţia recomandă încheierea unei asigurări storno pentru acoperirea eventualelor penalităţi de anulare. Calatorul se poate informa în agenţii despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi încheiată în agenţia de turism de unde acesta a achiziţionat pachetul de servicii turistice, dacă Agenţia oferă acest tip de serviciu.
9.4.  Agenţia de Turism Organizatoare nu se face vinovată de eventuala nerespectare a obligaţiilor stipulate în poliţele de asigurare facultative contractate prin intermediul Agenţiei, deoarece aceasta este doar intermediar între călător și asigurator.
X.  DOCUMENTE ANEXA LA CONTRACT
Documentele contractului se constituie ca anexă la acesta și sunt următoarele:
(a) voucherul, biletul de odihnă/tratament, biletul de excursie, bonul de comandă, după caz;
(b) programul pachetului de servicii de călătorie.
(c) cataloage/ pliante/ oferte/ alte înscrisuri/ etc. ale Agenției de Turism Organizatoare puse la dispoziția călătorului, în format tipărit sau pe suport electronic.


XI.  DISPOZIȚII FINALE
11.1.  Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
11.2. Comercializarea pachetelor de servicii de călătorie se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract și cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 2/2018. Ordonanța Guvernului nr. 2/2018 este accesibilă la următorul site: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/204233
11.3. Toate unitățile de cazare, precum și mijloacele de transport sunt clasificate de către organismele abilitate ale țărilor de destinație, conform procedurilor interne și normativelor locale, acolo unde acestea există, care diferă de la o țară la alta și de la un tip de destinație la altul.
11.4. Călătorul declară că Agenția de Turism  l-a informat complet cu privire la condițiile de comercializare a pachetelor de servicii de călătorie în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2018 și că i-a fost pus la dispoziție, anterior semnării contractului, formularul cu informațiile precontractuale standard cu privire la pachetele se servicii de călătorie din oferta Agenției de Turism Organizatoare.
 Prin semnarea acestui contract sau prin acceptarea pachetelor de servicii de călătorie, inclusiv în cazul celor achiziționate la distanță prin mijloace electronice, călătorul își exprimă acordul și luarea la cunostință cu privire la condițiile generale de comercializare a pachetelor de servicii de călătorie, în conformitate cu oferta Agenției de Turism .
11.5. Litigiile apărute între părți se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părțile înteleg să se adreseze instanțelor de judecată competente.
11.6.  Contractul va fi interpretat conform legilor din România.


   Agenția de turism 
EVERSUN TRAVEL                                                                                     CĂLĂTOR
                                                                                          
Reprezentant COPIL CRISTINA
                     MERCE ALEXANDRA                                                                                                                  
Funcția: ADMINISTRATOR                                                                             Semnătura .................................
 
Semnătura                                                                                                             Pentru și în numele grupului de călători:

Ștampila                                                                                                  
1
2
3
4









INFORMAȚII PRECONTRACTUALE A PACHETELOR DE SERVICII DE CĂLĂTORIE DIN OFERTA STANDARD A AGENȚIEI EVERSUN TRAVEL

CONDIȚII DE REALIZARE A GRUPULUI MINIM
În cazul pachetelor de călătorie din oferta standard a agenției de turism organizatoare EVERSUN TRAVEL, grupul minim pentru realizarea excursiei este după caz de 20/30/35/40 de plătitori, și este indicat în mod explicit în programul detaliat al fiecărui pachet de călătorie, în catalogul printat și pe site-ul agenției EVERSUN TRAVEL WWW.EVERSUNTRAVEL.RO În cazul în care numărul de turiști este mai mic decât cel indicat în program, la care s-au calculat tarifele, prețul pachetelor de călătorie poate fi recalculat sau se poate anula pachetul în cauză. Din respect pentru călători și pentru a nu compromite vacanța turiștilor, agenția EVERSUN TRAVEL poate schimba compania aeriană cu care se realizează pachetul respectiv (în cazul pachetelor de călătorie care au transport pe curse regulate), sau o parte dintre hotelurile menționate în program, dacă această măsură permite menținerea prețului publicat. În aceste situații, toate modificările se vor face cu condiția oferiri unor servicii similare din punct de vedere calitativ.
 
EVENTUALE SITUAȚII DE EVOLUȚII ALE PREȚULUI PACHETELOR DE CĂLĂTORIE
Prețurile pachetelor de călătorie agreate la încheierea contractului, pot suferi modificări În sensul creșterii sau scăderii în funcție de anumiți factori astfel:
Prețul pachetului poate fi mărit numai dacă cresc costurile specifice (creșteri ale cursului de schimb, creșteri ale prețurilor carburanților, creșteri ale taxelor de aeroport și combustibil din componența tarifului biletului de avion inclus în pachetul de călătorie, etc.). În cazul unei creșteri mai mare de 8%, călătorul poate rezilia contractul fără plata penalităților de retragere.
Prețul pachetului poate fi scăzut în urma unor promoții făcute de hoteluri, companii aviatice sau de către agenția de turism organizatoare. În cazul promoțiilor acestea au o perioadă fixă de valabilitate, iar agenția de turism organizatoare alocă un număr limitat de locuri cu tarif redus. Dacă acestea se epuizează înainte de data limită a promoției, agenția de turism organizatoare poate decide să oprească campania de promoții înainte de data limită setată inițial, fără un anunț în prealabil. În același timp, agenția de turism organizatoare nu are obligația de a reduce prețul pachetului de călătorie conform promoției, pentru clienții care au cumpărat anterior același pachet, dar la prețul din oferta standard.

DOCUMENTE DE CĂLĂTORIE
Vă rugăm să vă asigurați ca documentele de călătorie, cartea de identitate sau pasaportul, nu prezintă urme de deterioare a elementelor de siguranță.
Cetățenii români pot călători în statele membre ale Uniunii Europene, Spațiului Schengen și Spațiului Economic European cu cartea de identitate sau pasaportul în curs de valabilitate. Pentru a verifica lista statelor care permit intrarea pe baza cărții de identitate, lista statelor membre U.E., Schengen și Spațiul Economic Eurpoean, vă rugăm să consultați site-ul Poliției de Frontieră www.politiadefrontiera.ro sau al Ministerului de Externe www.mae.ro/travel-conditions.
Accesul cu cartea de identitate mai este permis în următoarele state: Macedonia (90 zile), Muntenegru(30 zile), Serbia (90zile), Norvegia (dacă cartea de identitate românească valabilă este emisă după anul 2009, în care este specificată cetățenia română. Cărțile de identitate românești emise înainte de anul 2009 nu sunt recunoscute ca documente de călătorie în Norvegia)
Pentru toate celelalte state din afara Uniunii Europene și pentru acele state pentru care cetățenii români nu au nevoie de viza de intrare, accesul se face pe baza pașaportului valabil cel putin 6 luni de la data terminării călătoriei. Pentru a consulta lista statelor pentru care nu este necesară viza de intrare accesati site-ul Poliției de Frontieră www.politiadefrontiera.ro sau al Ministerului de Externe www.mae.ro/travel-conditions.
Pentru țările în care cetățenii români au nevoie de viza de intrare, este necesar pașaportul valabil cel puțin 6 luni de la data terminării călătoriei. Anumite state nu permit accesul ca pașaport temporar sau nu aplică vize pe pașaport temporare, de aceea vă rugăm să consultați serviciul consular al țării în care intenționați să faceți deplasarea sau solicitați acest lucru agentului dvs. de turism.
În cazul persoanelor căsătorite recent, nu se acceptă Cartea de Identitate anulată (perforată) de autorități în vederea emiterii unei noi cărți de identitate.
Agenția de Turism Organizatoare nu are nici o răspundere în situația în care autoritățile de frontieră nu permit accesul călătorului (turistului) pe teritoriul statului respectiv. De asemenea, nu are nici o responsabilitate dacă călătorului (turistului) nu i se permite părăsirea teritoriului unei țări de către autoritățile de frontieră din statul respectiv. În aceste cazuri, călătorului (turistului) nu i se mai restituie contravalorea excursiei.

FOARTE IMPORTANT ! DOCUMENTE NECESARE PENTRU MINORI
Pentru minorii care călătoresc însotiți de un singur părinte, este necesar acordul celuilalt părinte exprimat printr-o declarație autentificată la notariat. Dacă celalalt părinte a decedat, este necesară o copie după actul de deces. Pentru minorii care au un singur părinte declarat în certificatul de naștere, este necesară o copie a acestui certificat. Pentru minorii care călătoresc însoțiți de un singur părinte și acesta este divorțat, este necesară hotărărea judecătorească definitivă prin care i-a(u) fost încredințat(ti) minorul(ii) și copie după actul de divorț. Dacă hotărârea judecătorească nu este definitivă, este necesar acordul celuilalt părinte  exprimat printr-o declarație autentificată la notariat. Pentru minorii care călătoresc fără părinți și au fost încredințați unei terțe persoane, este necesar acordul ambilor părinți exprimat printr-o declarație autentificată la notariat precum și cazier juridic pentru persoana care îi însoțește. Dacă nu vă încadrați în niciuna dintre prevederile de mai sus, vă rugăm să consultați site-ul poliției de frontieră: www.politiadefrontiera.ro și să vă asigurați ca întruniți condițiile prevăzute de articolul 2 alin. 2 din Legea nr. 248/2005 cu modificările ulterioare, apelând poliția de frontieră la nr. de telefon 021.9590.

 CAZARE ȘI PROGRAMUL EXCURSIEI
Clasificarea hotelurilor din programul pachetelor de călătorie este în conformitate cu standardele existente în țara respectiva și poate să nu coincidă cu normele de clasificare din România.
Hotelurile nominalizate în program pot suferi modificări până la data plecării, în funcție de condițiile specifice care pot apărea între momentul publicării programului și data plecării. Dacă aceste schimbări sunt impuse de furnizorul local, întotdeauna se vor oferi hoteluri similare ca locație/confort.
Majoritatea hotelurilor nu dețin camere triple. În unele hoteluri se pot confirma la cerere camere duble cu pat suplimentar, în funcție de disponibilitate. Patul suplimentar pote fi un pat pliant, un fotoliu pat, o canapea extensibilă, etc.
Distribuția camerelor la hoteluri se face de către recepțiile acestora; problemele legate de amplasarea sau aspectul camerei se rezolvă de către călător (turist) direct la receptie, asistat de reprezentantul agenției. Pentru anumite facilități din hotel sau din cameră, hotelierul poate solicita taxe suplimentare (minibar/frigider, seif, etc.); în momentul sosirii la hotel solicitați receptionerului să vă informeze cu exactitate asupra lor.
Situația de partaj în camera dublă este atunci când o persoană dorește să participe la o excursie singură, dar nu în cameră single, ci cu altă persoană, necunoscută, de același sex, într-o camera twin pentru două persoane. În această situație persoană în cauză solicită Agenției de Turism Organizatoare o rezervare partaj în cameră dublă, sub rezerva ca Agenția de Turism Organizatoare va găsi, în timp util, a doua persoană dispusă să participe la excursie partaj în camera dublă. Dacă nu se va găsi a doua persoană, prima persoană se poate retrage, sau va achita suplimentul de cameră single pentru a putea participa la excursie. Agenția de Turism Organizatoare nu este răspunzător de achitarea suplimentului de cameră single.
Însoțitorul de grup poate efectua modificări programului (schimbări de ore, modificarea ordinii desfășurării acestuia), fără a afecta însă structura serviciilor efectuându-l astfel în totalitate.

INFORMAȚII UTILE REFERITOARE LA TRANSPORTUL CU AVIONUL
Compania/companiile aeriene care operează zborurile din pachetul de călătorie pot aduce diferite modificări zborurilor contractate, în funcție de condițiile obiective din perioada de operare, până la momentul plecării pentru zborul/zborurile de dus sau după momentul plecării pentru zborul/zborurile de întors. Agenția de turism organizatoare va informa călătorii (turiștii) asupra eventualelor modificări survenite independent de voința sa și nu va fi răspunzătoare de eventualele inconveniente apărute.
Alocarea locurilor în avion se face de către ghișeul de check-in din aeroport în funcție de ordinea sosirii pasagerilor. Pentru destinațiile europene, de regulă, limită de bagaje de cală este de 20-23 kilograme si 6-8 kilograme pentru bagajul de mână, dimensiuni: 55cm x 40cm x 20cm. Depășirile de limită de KG se achită separat pe aeroport. Informații exacte cu privire la bagajul de cală și cel de mână, găsiți pe site-ul companiei aeriene sau în agenția de turism organizatoare sau în informarea de călătorie transmisă de Agenția de Turism Organizatoarea înaintea plecării.
Femeile care sunt însărcinate în peste 6 luni, au nevoie de un certificat medical cu acordul medicului de a călători cu avionul. Compania de zbor și echipajul de bord iși rezervă însa dreptul de a decide dacă permit sau nu îmbarcarea persoanelor cu sarcină avansată (ultimele 2-3 luni).
Pasagerii care suferă de boli contagioase nu pot călători cu avionul. Personalul aeroportuar și de bord iși rezervă dreptul de nu permite îmbarcarea respectiv de a dispune debarcarea persoanelor în cauză.
După aterizarea pe aeroportul de destinație, pasagerii se vor prezenta mai întâi la ghișeul Control pașapoarte, după care iși vor recupera bagajele din locul special amenajat. Dacă atunci când ajungeți la destinație observați că aveți probleme în găsirea bagajului depus la biroul de check-in la îmbarcare, vă rugăm nu părăsiți aeroportul, ci depuneți o sesizare la biroul de reclamații existent la terminal.

INFORMAȚII DESPRE PLECARE ȘI ASISTENȚĂ TURISTICĂ LA DESTINAȚIE
Informațiile detaliate despre plecare se transmit cu câteva zile înainte de plecare și cuprind următoarele: numele și perioada pachetului, tipul de transport (avion, autocar sau individual), numele ghidului însoțitor și telefonul de urgență al acestuia (pentru pachetele de călătorie fără însoțitor de grup se va furniza numele și telefonului ghidului local de la destinație), data plecării, locul  și ora de întâlnire, ora plecării, numărul zborului de plecare și ora decolării (după caz), tipul de document de călătorie necesar, limitele de bagaje de cală și mână pentru zborurile de plecare, zborurile locale și zborurile de retur, telefon de urgență, detalii transferuri gratuite (cu minim 1 zi înainte de plecare), lista de hoteluri din program, condițiile de călătorie specifice destinației. Asistență locală la destinație este asigurată de însoțitorul de grup (pentru pachetele de călătorie cu ghid) respectiv de agenția partenera de la destinație (ale cărei date de contact vor fi furnizate).
 ASIGURĂRI MEDICALE DE CĂLĂTORIE ȘI ASIGURAREA STORNO
Pachetele de călătorie din ofertă standard a agenție de turism organizatoare EVERSUN TRAVEL, nu includ asigurarea medicală de călătorie și asigurarea storno. Recomandăm încheierea acestor asigurări la momentul rezervării pachetelor de călătorie. Pentru destinațiile unde este necesară viza de intrare, asigurarea medicală de călătorie este obligatorie. Asigurarea storno se poate încheia numai în ziua încheierii contractului de călătorie (nu și ulterior).
Agenția de turism organizatoare EVERSUN TRAVEL deține următoarea polița de asigurare privind protecția în caz de insolvență: Polița seria IF-I Nr. 3985, polița de asigurare privind protecția în caz de insolvența a agenției de turism organizatoare, emisă de către SC GERMAN ROMANIAN ASSURANCE SA  Sector 3, București, Telefon 004 021 321 74 28, Fax 004 021 320 20 16, office@gerroma.ro Polița cu seria IF-I Nr. 3985 este valabilă de la data de 22.12.2023 până la 21.12.2024. Polița este afișată și pe site-ul agenției: WWW.EVERSUN TRAVEL.RO.
 
 








ANEXA 1

FORMULAR CU INFORMAȚII STANDARD PENTRU CONTRACTELE
PRIVIND PACHETELE DE SERVICII DE CĂLĂTORIE

Combinația de servicii de călătorie pusă la dispoziția dumneavoastră este în pachet în întelesul Ordonanței Guvernului nr. 2/2018. Prin urmare, veți beneficia de toate drepturile UE care se aplică pachetelor. Agenția de turism EVERSUN TRAVEL, în calitate de agenție de turism organizatoare, va fi pe deplin responsabilă pentru executarea corespunzătoare a pachetului în ansamblu. În plus, conform legislației, agenția deține protecție pentru a vă rambursa plățile și, în cazul în care transportul este inclus în pachet, pentru a asigura repatrierea dumneavoastră în cazul în care devine insolvența.
Detalii de contact ale Agenției EVERSUN TRAVEL Punct de lucru:  Str.Primăriei, Nr.10, Loalitatea.Oradea, Judetul .Bihor, Telefon: 004 0745 514 542 / 0040752 402 002, E-mail: office@eversuntravel.ro / info@eversuntravel.ro  Site: WWW.EVERSUNTRAVEL.RO
Drepturi principale în temeiul Ordonanței Guvernului nr. 2/2018.
    - Călătorii primesc toate informațiile esențiale privind pachetul anterior încheierii contractului privind pachetul de servicii de călătorie.
    – Există întotdeauna cel puțin un comerciant care răspunde pentru executarea corespunzătoare a tuturor serviciilor de călătorie incluse în contract.
    – Călătorilor li se pune la dispoziție un număr de telefon de urgență sau detaliile unui punct de contact unde pot lua legătura cu agenția de turism organizatoare sau cu agentul de turism.
    – Călătorii pot transfera pachetul unei alte persoane, în urma unei inșțiințări efectuate în mod rezonabil și eventual a plății unor costuri suplimentare.
    – Prețul pachetului poate fi mărit numai dacă cresc costurile specifice (de exemplu, prețurile carburantilor) și dacă acest lucru este prevăzut în mod expres în contract, și în orice caz nu mai târziu de 20 de zile înainte de începerea executării pachetului. În cazul în care creșterea prețului este mai mare de 8% din prețul pachetului, călătorul poate înceta contractul. În cazul în care agenția de turism organizatoare iși rezervă dreptul de a crește prețul, călătorul are dreptul la o reducere de preț dacă apare o scădere a costurilor relevante.
    – Călătorii pot înceta contractul fără plata unei penalități de încetare și pot obține rambursarea completă a oricăror plăți în cazul în care oricare dintre elementele esențiale ale pachetului, altul decât prețul, s-a modificat în mod semnificativ. În cazul în care, înainte de începerea executării pachetului, comerciantul răspunzător de pachet anulează pachetul, călătorii au dreptul la rambursare și, după caz, la o despăgubire.
    – Călătorii pot înceta contractul fără plata unei penalități de încetare, înainte de începerea executării pachetului, în circumstanțe excepționale, de exemplu în cazul unor probleme grave de securitate la destinație care sunt susceptibile de a afecta pachetul.
    – În plus, călătorii au posibilitatea de a înceta contractul în orice moment înainte de începerea executării pachetului, în schimbul achitării unei penalități de încetare adecvat și justificabil.
    – În cazul în care, după începerea executării pachetului, elemente importante ale pachetului nu pot fi executate astfel cum s-a convenit, vor trebui oferite călătorului servicii alternative corespunzătoare, fără a implica plata unor costuri suplimentare. Călătorii pot înceta contractul fără plata unei penalități de încetare, în cazul în care serviciile nu sunt executate în conformitate cu contractul și acest fapt afectează în mod substanțial executarea pachetului, iar agenția de turism organizatoare nu remediază problema.
    – Călătorii au de asemenea dreptul la o reducere a prețului și/sau la plata unor despăgubiri pentru daune în cazul în care serviciile de călătorie nu sunt executate sau sunt executate în mod necorespunzător.
    – Agenția de turism organizatoare trebuie să ofere asistența în cazul în care călătorul se află în dificultate.
    – În cazul în care agenția de turism organizatoare intră în insolvență, plățile vor fi rambursate. În cazul în care agenția de turism organizatoare intră în insolvență după începerea executării pachetului, iar transportul este inclus în pachet, repatrierea călătorilor este garantată. 
Călătorii pot contacta societatea de asigurări sau, după caz, autoritatea competentă, Direcția Generală Turismului – Calea Victoriei Nr. 152, sector 1, București E-mail: registratura@mturism.ro, Tel: 0372 49 26 30 în cazul în care anumite servicii sunt refuzate din cauza insolvenței agenție EVERSUN TRAVEL.
    În sensul prezentului formular prin agenție de turism organizatoare se înțelege agenția de turism organizatoare stabilită pe teritoriul României sau agenția de turism intermediară stabilită pe teritoriul României, care cumpără în mod direct pachete de la o agenție de turism organizatoare care nu este stabilită în România, după caz, conform art. 14 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2018.
    În cazul prevederilor referitoare la insolvență, agenția de turism organizatoare este cea dintr-un alt stat membru sau din România, după caz.
Ordonanța Guvernului nr. 2/2018 este accesibilă la următorul site: 
http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/204233




ANEXA 2

DECLARAȚIE DE CONSIMȚĂMÂND PRIVIND PRELUAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

D-na/D-nul ................................................................................., cu domiciliul în ................................................................ ........................................................................................................................, legitimat cu............. Seria.................................  NR.  ......................., CNP: .........................................................................., în calitate de titular de contract, prin prezenta declarație îmi exprim consimtamântul în mod liber, în cunostinta de cauză si la obiect, pentru următoarele scopuri ale prelucrării datelor cu caracter personal:
A.  -   Sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal pentru comunicări comerciale ale agenției (oferte turistice). 
B.  -  Sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal pentru newsletter-uri (știri, informații diverse despre activitatea agenției). 
C.  -   În calitate de titular al autorității părintești/ împuternicit al acestuia, sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal (nume, prenume, data nașterii) ale copilului/copiilor mei care au vârsta sub 16 ani, menționați în rezervare, necesare pentru executarea contractului. (pct. C este obligatoriu pentru a se putea efectua rezervarea).
1.  Am luat cunoștință de faptul că, în cazul în care am fost de acord cu pct. A și B datele mele și a persoanelor menționate în rezervare, nume, prenume, adresa de email, se vor putea prelucra după executarea contractului până la data de 31.12.2022. 
2.  Cunosc faptul că am posibilitatea să-mi retrag consimțământul pentru pct. A și B, oricând, printr-o cerere transmisă la e-mail office@eversuntravel.ro / info@eversuntravel.ro .
3.  Sunt informat/ă că, în cazul în care nu sunt de acord cu pct. A si B, orice date cu caracter personal vor fi eliminate din baza de date de marketing a Agenției.
 4.  Agenția m-a asigurat că respectă noile norme impuse de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 cu privire la protecția datelor cu caracter personal. 
5.  De asemenea, am luat la cunostință că prelucrarea datelor personale necesare pentru facturare (nume, prenume, data nașterii, CNP, C.I. sau pașaport, adresă, telefon, email și naționalitate) se vor păstra conform termenelor prevăzute în legislația financiar-contabilă. 
6.  Am înteles că prelucrarea datelor cu caracter personal menționate în contract este realizată pentru furnizarea serviciilor turistice contractate, pe perioada de valabilitate a acestuia și pe perioada de arhivare. 
7. Sunt de acord cu transferarea acestor date către companiile afiliate sau colaboratoare, partenerii contractuali ai Agenției din țară și/sau din străinătate, implicați în desfășurarea serviciului turistic contractat. 
8. Sunt informat/ă de faptul că, potrivit legislației în vigoare, datele personale vor fi furnizate către autoritățile din domeniul juridic (poliție, parchet, instanțe de judecată) doar la solicitarea expresă a acestora. 
9. Agenția m-a asigurat de faptul că datele mele nu vor fi făcute publice, nu vor fi transmise unor terțe părți. 
10. Am fost informat/ă că am următoarele drepturi: de acces la date, de rectificare, de ștergere a datelor (dreptul de a fi uitat), de restricționare a prelucrării, de portabilitate a datelor și dreptul la opoziție. Pentru exercitarea acestor drepturi, voi putea trimite o cerere scrisă, la adresa de e-mail : office@eversuntravel.ro / info@eversuntravel.ro  De asemenea, mi s-a comunicat și faptul că am dreptul de a mă adresa Autoritații Naționale de Supraveghere (https://www.dataprotection.ro/), precum și justiției. 
11.  Declar că am fost împuternicit de toate persoanele menționate în rezervare să furnizez Agenției de Turism datele personale ale acestora necesare efectuării rezervării, iar accesul la aceste date se va acorda doar titularului de contract în urma unei cereri scrise. 
12.  Am înteles în intregime continutul declarației de mai sus, aceasta fiind conformă cu cele declarate și cu realitatea. 



               Titular de contract:                                                                                                               Data: